Neem contact met ons op: +31(0)6 19 212 573|info@businessimpro.nl
Trajecten2018-09-16T00:54:30+00:00

Klant Centraal

Luisteren als Brugman

Voor wie: Customer service,  Sales, Recruiters, Adviseurs, Consultants, Account Managers

Waarom: Om je klant goed te bedienen moet je weten wat zijn/haar behoeften zijn. Hoe kom je daarachter? Vragen, luisteren, doorvragen.

Opbrengst: Je leert echt te luisteren naar je klant en door te vragen op zijn behoefte. Je achterhaalt de vraag achter de vraag.

Authentiek communiceren

Voor wie: Customer service, Sales, Recruiters, Adviseurs, Consultants, Account Managers

Waarom: Mensen houden niet van nep. We willen echt contact, met echte mensen. Toch laten veel medewerkers een groot deel van hun persoonlijkheid thuis. Ze communiceren vanuit regels en procedures, niet vanuit hun eigen karakter.

Opbrengst: We leren je vanuit je eigen persoonlijkheid te communiceren. Met humor, met echtheid, met durf.

Durf te falen

Voor wie: Customer service, Sales, Recruiters, Adviseurs, Consultants, Account Managers

Waarom: Van je fouten leer je. Toch doen we ons uiterste best om ze niet te maken. De angst om fouten te maken zorgt ervoor dat we op safe spelen en dus stil blijven staan. Positieve verandering komt pas als we de faalangst afschudden.

Opbrengst: Je ontdekt wat je eigen houding is tegenover fouten maken en hoe deze je kan blokkeren. We leren je hoe je een fout kan ombuigen naar een kans.

Overtuigend Presenteren

Voor wie: Sales, Adviseurs, Consultants, Account Managers

Waarom: Een goede presentatie bestaat uit twee componenten: de presentatie en de spreker. Vaak gaat de meeste focus uit naar een mooie powerpoint en vergeten we onszelf; hoe gaan we die presentatie geven? Een presentatie die aanspreekt, die blijft hangen, die overtuigt.

Opbrengst: Je leert presenteren op de manier die bij jou past. Hoe bouw je je presentatie op en hoe voer je deze uit? Je leert presenteren in het moment en inspelen op de onverwachtse situaties.

Talent van je medewerker

Haal het beste uit jezelf

Ontdek je talent

Voor wie: Alle medewerkers

Waarom: Werken vanuit je talent gaat moeiteloos. Het geeft meer energie, minder stress en een lager ziekteverzuim. Maar wat is je talent? Waar krijg je energie van? Waar word je ongelukkig van? En vooral ook wat kun je ermee in je werk?

Opbrengst: In deze interactieve workshop graven we dieper en leggen we bloot hoe jij het best tot je recht komt in jullie organisatie. Je ontdekt het verschil tussen talent en talent in actie. Je leert wat  hefboomvaardigheden zijn en hoe je deze kunt trainen.

Transparant communiceren

Voor wie: Managers

Waarom: Veel conflicten ontstaan door onduidelijkheid. De medewerker weet niet precies wat er van hem/haar wordt verwacht, maar wordt er wel op afgerekend. De oplossing is transparant communiceren. Simpel, helder, duidelijk

Opbrengst: Met behulp van de feedbackladder leer je verwachtingen helder uit te spreken, tijdig feedback te geven en te escaleren indien nodig. 

Vol overtuiging de fout in

Voor wie: Alle medewerkers

Waarom: Van je fouten leer je. We weten het allemaal. Toch doen we ons uiterste best om ze niet te maken. De angst om fouten te maken zorgt ervoor dat we op safe spelen, dat we geen risico nemen, dat we stil blijven staan. Positieve verandering komt pas als we de faalangst afschudden.

Opbrengst: Je ontdekt wat je eigen houding is tegenover fouten maken. Hoe ze je tegenhouden in je omgang met klanten. En hoe je een fout kunt ombuigen tot een kans. 

Omgaan met conflicten

Voor wie: Alle medewerkers

Waarom: In conflicten lopen de emoties soms hoog op. Beide partijen willen hun punt maken en begrijpen niet waarom de ander niet wil luisteren. Pas als de gemoederen wat bedaard zijn is er weer ruimte voor toenadering.

Opbrengst: We leren je om te gaan met heftige emoties van je gesprekspartner. En van jezelf. Je leert hoe je gaat van conflict naar verbinding.

Top teams

Beter resultaat door betere samenwerking

Van Agile processen naar Agile Team

Voor wie: Teams

Waarom: Bedrijven willen Agile zijn, snel inspelen op veranderende omstandigheden. Nieuwe producten en diensten moeten via Agile worden ontwikkeld. Maar je kunt pas Agile werken als de teams Agile is. Agile is niet alleen een methodologie, het is een mindset!

Opbrengst: Je ervaart wat het betekent het om echt agile te denken. Een open mindset met durf om te experimenteren. Met interactieve oefeningen creëren we deze staat en leren je hoe je deze zelf kunt oproepen.

Samenwerken voor dummies

Voor wie: Teams

Waarom: Samenwerken lijkt zo vanzelfsprekend, maar vaak doen we maar wat. Goed samenwerken gaat zoveel beter als je weet waarom je samenwerkt en afspraken maakt over hoe je wilt samenwerken.

Opbrengst: We bepalen de gezamenlijke ‘why’ van jullie samenwerking, maken afspraken over hoe jullie het willen en leggen bloot waar het ongewild anders loopt.

Door het vuur voor elkaar

Voor wie: Teams

Waarom: Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten, zijn eigen voorkeuren. Toch moet iedereen met dezelfde functie dezelfde taken uitvoeren. Dat kan beter: doe waar je goed in bent en laat dingen waar je slecht in bent, doen door iemand die daar goed in is. Als team bereik je zo ongekende hoogtes.

Opbrengst: We laten je voelen wat samenwerken echt kan betekenen. We achterhalen de verschillende talenten in het werk dat jullie doen. We maken ter plekke afspraken om de workload anders te verdelen. 

Feedback geven en ontvangen

Voor wie: Teams

Waarom: Feedback is moeilijk en daarom doen we het vaak niet. Of we weten niet hoe en doen het verkeerd. Gevolg is beschadigde relaties of sluimerende conflicten.  

Opbrengst: We achterhalen ieders persoonlijke drijfveer om feedback te geven. We geven handige tips om de boodschap helder, duidelijk en zonder veroordeling te brengen. We brengen het in de praktijk door elkaar ter plekke feedback te geven. 

Innovatie van onderop

Je bent zelf creatief

Design thinking

Voor wie: Alle medewerkers

Waarom: Design thinking is een krachtige manier van problemen oplossen, of beter gezegd oplossingen vinden. DT zorgt voor snellere doorloop van ontwerp- en ontwikkelprocessen zodat innovatie sneller gaat en meer afgestemd op de gebruikers.   

Opbrengst: De medewerkers leren een iteratieve manier van werken, waarbij we de Design Thinking Cycle doorlopen, zodat we snel gaan van gebruikerservaringen via probleemdefinitie en brainstormen naar prototyping en testen.

Brainstormen in je eentje

Voor wie: Alle medewerkers

Waarom: Brainstormen doen we in groepen. Toch zijn sommige van de grootste innovaties gedaan door eenzame uitvinders. Hoe doen ze dat toch?

Opbrengst: We leren je creatief te zijn in je eentje. Welke mindset heb je nodig? Wat voor hulpmiddelen? Welke omgeving heb je nodig?

Creatief Brainstormen

Voor wie: Teams

Waarom: Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Door steeds op dezelfde manier te brainstormen krijg je steeds soortgelijke ideeën. Er is zoveel meer mogelijk met je juiste techniek.   

Opbrengst: Wij begeleiden uw creatief proces met nieuwe brainstormtechnieken die zullen leiden tot nieuwe ideeën. 

30-minute brainstorm

Voor wie: Teams

Waarom: Iedereen weet dat je voor een goede brainstorm de tijd moet nemen. Maar wat als je teamleden die tijd niet hebben? Wat als je in een half uurtje toch met zoveel mogelijk ideeën wil komen? Wij leren je wat je in 30 minuten wel kan doen.

Opbrengst: We leren je goed voor te bereiden zodat je zoveel mogelijk uit dat gezamenlijke half uurtje kan halen. Theorie, brainstormtechnieken, oefenen.